Ученици II-5 одјељења, oбразовни програм Фармацеутски техничар, са својом професорицом Бранком Ћаласан реализовали су 22.октобра огледно-угледни наставни час на тему: ,,Конфликт посла и породице“.
У уводном дијелу часа ученици су кроз асоцијације исказали своје виђење конфликта. Ученик-водитељ нам је у овом дијелу часа појаснио настанак појма ,,Конфликт посла и породице“ кроз историју, однос посла и породице са трдиционалног становишта. Порука овог дијела часa била је да су породица и посао за највећи број људи у свијету два најважнија животна домена.
Главни дио часа је јасно и на ученицима примјерен начин предочио тзв.теорију преливања (како оно што се десило на послу утиче и креира породичну атмосферу). У наставку часа видјели смо кроз ученичке скечеве низ свакодневних искуствених ситуација и улога које демонстрирају проблематику односа посла и породице. Јасно су уочљиве промјене како у самој породици, тако и друштву, од традиционлних до савремених улога. У првом скечу видјели смо мијењање самих породичних односа, расподјелу обавеза, финансијску независност жене и начин помјерања породичних улога кроз расподјелу на два супружника. У другом скечу ученици су демонстрирали кроз различите улоге (мајка, отац, сестра, брат, бака, брачни партнер), задовољну и незадовољну породицу – неусаглашеност посла и породице, слабо организовано вријеме, незадовољство на послу и помјерање конфликта на породицу. Видјели смо како посао може да утичe на породицу, али и како породица може да утиче на посао.
У трећем скечу ученици су презентовали вишедимензионалност конфликта кроз вријеме, напор и понашање. Како жена која прековремено ради не може да пропрати неки успјех дјетета, како жена која жели да напредује у послу и гради каријеру нема подршку породице и како понашања везана за једну улогу нису у складу са очекивањима за другу улогу. Док је на послу жена асертивна, некад покорна, у породици је анксиозна, нервозна или обрнуто.
У завршном дијелу часа ученици су извели закључке за превазилажење конфликта ,,модерног“ друштва:
- Ускладити посао и породичне улоге,
- Организовати добро вријеме,
- Направити приоритете у животу,
- Подједнако испуњавати породичне и радне обавезе,
- Имати на уму да се задовољство на једном животном пољу прелива и на другом аспекту.