U utorak, 17.12. u Amfiteatru je održana radionica „Živa biblioteka“ u okviru redovnih aktivnosti Učeničkog parlamenta. Radionica „Živa biblioteka“ je projekat koji je dio saradnje „Crnogorske mreže za smanjenje štete Link“ i Opštine Bar koja se realizuje u okviru projekta „Jačanje otpornosti mladih u Crnoj Gori na rizik od upotrebe droga“, a koji je podržan od strane Ministarstva zdravlja Vlade Crne Gore.
Koncept „Živa biblioteka“ je metodologija koja je razvijena od strane Savjeta Evrope, te za realizaciju iste oni koji sprovode ovu konkretnu aktivnost imaju potrebnu obuku. Živa biblioteka je alat koji tretira predrasude i stereotipna razmišljanja. Radi kao svaka druga biblioteka: posjetioci (u ovom slučaju učesnici/ce obuke/edukativne sesije) mogu vidjeti dostupne naslove, izabrati knjigu koju žele da čitaju i pozajmiti je na ograničen vremenski period. Jedina razlika je što su u živoj biblioteci knjige ljudi, a čitanje se sastoji od razgovora. Čitaoci/teljke mogu da pitaju knjigu sve što oni žele, dok “knjiga” zadržava pravo da ne govori na ona pitanja koja smatra previše ličnim i ne toliko važnim za proces razmjene iskustva. U ovom konkretnom slučaju, „Živa biblioteka“ uključuje „knjige“ koje su osobe koje su koristile droge.
„Knjige“ koje su učenici mogli da „pročitaju“ predstavljali su dva mladića, Marko i Petar, članovi udruženja „Link“, koji su našim đacima prenosili svoja iskustva iz perioda dok su koristili narkotike. Razgovor je bio vrlo produktivan, učenici su postavljali korisna pitanja, nakon čega se povela vrlo živa i pozitivna diskusija. Ova dvočasovna radionica bila je veoma učinkovita, jer su djaci izrazili želju da se opet organizuje, ali i da se sa ovom „živom bibliotekom“ upoznaju svi učenici naše škole, kao inovativnim i efikasnim načinom prevencije upotrebe droga.
Učenicima se obratila i Jana Šekularac, psihološkinja i viša savjetnica za prevenciju bolesti zavisnosti u Sekretarijatu za sport i mlade Opštine Bar. Ona je afirmativno govorila o poduhvatima ovakve vrste djelovanja, dajući podršku učenicima da se obrate za pomoć u slučaju problema, demistifikujući profesiju psihologa i predstavljajući je kao osnovnu čovjekovu potrebu.
Pored članova Parlamenta, radionici su prisustvovali i učenici III-2 i III-3 odjeljenja.