20.02.2020.
У оквиру предмета Психологија и комуникологија реализован је огледни час у одјељењу III-6 Образовни програм Фармацеутски техничар. Тема је била више него инспиративна за динамичне, одлучне, домишљате, креативне ученике на тему Стереотипа, предрасуда, ставова и интересовања. Циљ наставног часа био је да ученици разјасне значење појмова и појава стереотипа, предрасуда и дискриминације која настаје као узрок негативног понашања у друштву.
Ученици су кроз вишеструки избор активности и вјежбања препознали групације које су на разне начине издвојене, с основним задатком да схвате процес генерализације, да препознају предрасуде и њихов значај и да кроз лични доживљај издвојености препознају и боље разумију друге који су издвојени.
Након различитих групних активности, кроз вођени разговор, фокус групу, дискусију и олују идеја ученици су одговарали на кључна питања:
- Шта су стереотипи и предрасуде?
- Која је њихова позадина?
- Која је улога ставова и интересовања?
- Како се формирају наши ставови, ко све утиче на њихово формирање?
- Која је улога порука које шаљу масмедији?
- Како одређујемо карактеристике људи-групација?
- На чему су обично засноване предрасуде?
- Како је могуће превазићи стереотипе и предрасуде?
ЗИД ПРЕДРАСУДА И СТЕРЕОТИПА
Свако од нас има одређене стереотипе и предрасуде према некоме или нечему. Обично ми тога нисмо свјесни, већ смо убијеђени да други заиста јесу такви. Ученици су послали јасну поруку да се требамо чувати олако донијетих судова и закључака без претходног расуђивања. Важно је и напоменути да нису сви негативни ставови предрасуде, већ само они који се сматрају неоправданим, који су за осуду. Не треба одмах све ставове и увјерења са којима имамо неслагања проглашавати предрасудама и стереотипима.