28.02.2020.
У четвртак, 20.фебруара реализован је огледни час из предмета Социологија у 2-5 одејељењу, Образовни програм Здравствени техничар.
Образовно-васпитни исход часа односио се на основне димензије друштвеног живота.
Кључни појмови: масовна, елитна, висока, стваралачка култура, садржаји и средства масовне културе, кич, шунд, контракултура, мас медији, технологија, савремени човјек.
Током наставног процеса ученици су имали прилику да бирajу начине рада, дискутују, расправљају, износе властите идеје, дебатују, праве мапу ума и самоевалуирају свој и наставников рад.
Час је почео кратким излагањем проблематике из свакодневног живота-коришћење слободног времена. Ученици су потом редоследом добро планираних активности израдили мапу ума о елитној и масовној култури, након чега су у фокус групи дискутовали о елитној култури, односно књижевности, умјетности, музици, архитектури, наводили њене основне карактеристике- ауторска, аутентична, оригинална, вриједна, скупоцена, доступна мањини, зато што је не може свако разумјети. Даље је дискусија настављена у правцу одређивања појма и карактеристика масовне, обичне, народне културе. Ученици су кроз вођени разговор објаснили ретроспективу настанка масовне културе (19.в. долазак сеоског становништва у град) и њене основне димензије- неауторска, неоригинална, мање вриједна, доступна свима (већини).
Након дискусије, организована је и дебата на тему: ,,Млади и медији“. Акценат дебате је био улога и положај савременог човјека у сфери наведених култура и утицај масовних медија на младе. Аргументовано су сучељавали ставове о позитивноим и негативним утицајима масовне културе (кич, шунд) и утицајима мас медија, као и негативним појавама у култури- насиље, деструкција, навијачке групе. На крају је група ученица прочитала припремљене писане радове на тему: ,,Млади и морал“ . Разговарало се и о утицају друштвених мрежа и ријалити програма.
Ученици су јасно издвојили непожељне обрасце понашања који су последица мас медија и акцентовали да личности које стварају нису насилне и мање су конфликтне.